Коли йдеться про найкорисніші крупи для здоровʼя, у цьому списку точно згадають про кіноа. І це не дивно, адже продукт дійсно унікальний: кіноа містить усі 9 незамінних амінокислот та є потужним джерелом білка й інших нутрієнтів. Тож мати в раціоні цю крупу (до слова, крупою ми називаємо кіноа лише умовно, бо це псевдокрупа) — хороша база, яку можна поєднувати з будь-якими інгредієнтами, створюючи смачні та поживні страви. Втім, дослідники продовжують вивчати користь кіноа та її позитивний вплив на здоровʼя. Ось що стало відомо з останнього дослідження.
Зміст
Користь кіноа — дослідження
Огляд 2026 року, опублікований у журналі Food Research International, спирається на велику кількість уже проведених досліджень. Усі вони вказують на те, що кіноа містить унікальне поєднання поживних речовин та біоактивних сполук. Це білок, харчові волокна, поліненасичені жирні кислоти, поліфеноли та різні пептиди. Такий багатий склад повʼязують із давнім походженням кіноа. Формально цей продукт є насінням, а не крупою. Його історія сягає 7000 років, тож протягом довгого часу ця цільнозернова культура лишається відносно незмінною. Дієтологиня Саманта Петерсон на противагу кіноа ставить пшеницю та кукурудзу, що зʼявилися пізніше та пройшли безліч шляхів модифікації, що призвело до втрати поживних речовин.
Чому варто додати кіноа до раціону
Є безліч причин, чому кіноа має опинитися у вашому раціоні на постійній основі. По-перше, це потужне джерело білка, причому насіння містить одразу всі незамінні амінокислоти. Лише уявіть: у 100 г сухих зерен кіноа міститься від 14 до 16 г білка. Для вегетаріанців та веганів кіноа є справжнім суперфудом, який не тільки урізноманітнює харчування, а й добре насичує організм. Та й загалом такі страви, як салат з кіноа, можуть стати чудовим доповненням до будь-якого раціону. Варто спробувати!

Дослідження показують, що регулярне споживання кіноа може бути пов’язане з кращим рівнем глюкози в крові натщесерце. І це логічно, адже продукт має низький глікемічний індекс, відповідно, не викликає різких стрибків цукру в крові. Тут значення має також поєднання білка, харчових волокон та магнію, який впливає на чутливість до інсуліну. Ще одне дослідження вказує на прямий звʼязок між вживанням кіноа та поступовим зниженням рівня «поганого» холестерину. А вміст того самого магнію та поліфенолів підтримує здоровіший рівень кров’яного тиску.
Кіноа — це цільне та необроблене зерно, себто джерело складних вуглеводів. Воно добре насичує та сприяє злагодженій роботі шлунково-кишкового тракту. У складі продукту також є флавоноїди (кверцетин та кемпферол), що нейтралізують вільні радикали та зменшують запалення. Це важливо, оскільки хронічне запалення може призвести до інших захворювань, зокрема серцево-судинних. Коли ви їсте такі продукти, як кіноа, то дбаєте про свій організм із розрахунку на довгострокову перспективу.
І якщо говорити про банальні речі, то кіноа — це просто смачно. Псевдокрупа має незвичний горіховий посмак, який поєднується з рибою, мʼясом, грибами та овочами. Вона класно працює з різноманітними соусами, підливками та бульйонами. Якщо ви не готували це зерно раніше, почніть із чогось базового, наприклад зробіть на обід чи вечерю поживний боул з кіноа, лососем та авокадо.
Відмова від відповідальності. Ця стаття має ознайомлювальний характер. Перш ніж вживати той чи інший продукт, проконсультуйтеся зі своїм сімейним лікарем або дієтологом.
